Tuesday, June 19, 2012

Subramaniam Kencing Lagi!!!

TV3 News - Keluar KWSP Umur 60 Tahun, Hanya Khabar Angin
18/06/2012 19:19:00



DATUK SERI DR S.SUBRAMANIAM / MENTERI SUMBER MANUSIA

"Benda ini kita tidak putus, tidak membuat keputusan, kita akan membuat keputusan dan saya akan memberitahu mungkin sebelum kita buat bacaan kedua KWSP dan kementerian akan bincang isu ini".

Beliau diminta mengulas mengenai kebimbangan pencarum KWSP mengenai had umur pengeluaran caruman yang kini boleh dibuat pada usia 55 tahun, berikutan pembentangan rang undang-undang persaraan minimum 2012 untuk bacaan kali pertama di Parlimen Rabu lepas, yang menetapkan umur persaraan minimum pekerja swasta dilanjutkan kepada 60 tahun berkuat kuasa Januari tahun depan.

Tambahnya, keputusan akan mengambil kira suara semua pihak terutama mereka yang berkepentingan.

Beliau sebelum itu berucap merasmikan Seminar Teknikal, Pentadbiran dan Kecekapan Operasi Dalam Keselamatan Sosial, di ibu negara.

http://www.tv3.com.my/beritatv3/tajuk_utama/Keluar_KWSP_Umur_60_Tahun_Hanya_Khabar_Angin.html

Ayoyo Subra..lagi mau kecing kah..dulu bila pinda Akta Kerja 1955 - Isu Contractor For Labour lu cakap Kesatuan Perladangan mau akta masukkan Contractor For Labour..kemudian lu cakap benda itu boleh 'adjust' dengan kuasa Menteri...kini semua majikan sudah dapat green light dalam undang-undang untuk ambil pekerja secara kerja kontrak...siapa tipu siapa?

Lu juga cakap itu Gaji Minima untuk pengawal keselamatan boleh kasi RM700...Lu buat pengumuman pada malam menjelang pilihanraya kecil Hulu Selangor...Bila sudah menang..Lu kasi tarik balik itu Gaji Minima untuk pengawal keselamatan..Lu kata mau kaji semula dan sampai hari ini pun berlambak majikan yang tidak bayar Gaji Minima pada pengawal keselamatan. Itu hari 30 April 2012 PM buat pengumuman Gaji Minima ada masuk elaun satu kali dalam itu gaji..Sampai ini hari kita orang pun tak tau apa itu Gaji Minima...Kita orang ada baca itu circular MEF kata Gaji Minima campor elaun satu kali...Lu Subra banyak langsi tau..tipu banyak kuat...Lu ingat kita orang ini bodoh kah? Lu punya KPI FAILED!



1 comment: