Saturday, May 5, 2012

KENYATAAN MEDIA KESATUAN & PERSATUAN TENAGA NASIONAL BERHAD BERHUBUNG PERLANTIKAN CEO TNB



KENYATAAN MEDIA KESATUAN & PERSATUAN TENAGA NASIONAL BERHAD BERHUBUNG PERLANTIKAN CEO TNB
Tarikh : 4hb Mei 2012

1. Persatuan Eksekutif Tenaga Nasional Berhad (PETNB), Kesatuan Percantuman Pekerja-Pekerja TNB (KPPPTNB) dan Tenaga Nasional Junior Officers Union (TNBJOU) yang mewakili lebih 25,000 wargakerja TNB sangat mengalu-alukan perlantikan Y. Bhg. Dato’ Ir. Azman bin Mohd, Pengarah Eksekutif/Ketua Pegawai Operasi TNB, sebagai Presiden/Ketua Pegawai Eksekutif TNB yang baru berkuatkuasa 1 Julai 2012 bagi menggantikan Y. Bhg. Dato’ Sri Che Khalib bin Mohd Noh.

2. Tahniah diucapkan kepada Y. Bhg. Dato’ Ir. Azman bin Mohd di atas perlantikan tersebut.

3. Kesatuan/Persatuan TNB ingin merakamkan ucapan terima kasih kepada Y. Bhg. Dato’ Sri Che Khalib bin Mohd Noh yang telah menerajui TNB selama lapan (8) tahun, iaitu sejak 2004.

4. Perlantikan Y. Bhg. Dato’ Ir. Azman bin Mohd adalah seiring dengan hasrat dan harapan wargakerja TNB yang inginkan kerajaan memberikan pengiktirafan dan kepercayaan kepada kepimpinan dalaman untuk menerajui pucuk pimpinan TNB.

5. Kesatuan/Persatuan TNB akan memberikan sokongan yang padu terhadap pucuk pimpinan yang telah dilantik dan kami berharap pengurusan di bawah kepimpinan Y. Bhg. Dato’ Ir. Azman bin Mohd akan mengukuhkan lagi Perhubungan Perusahaan diantara Pengurusan dan Kesatuan/Persatuan.
Kami yakin dengan wujudnya komitmen dan kerjasama ini, TNB dapat merealisasikan Visi dan Misi Syarikat.

6. Kesatuan/Persatuan TNB ingin merakamkan setinggi-tinggi penghargaan dan ucapan terima kasih kepada Perdana Menteri Malaysia, YAB Dato’ Seri Mohd Najib bin Tun Abdul Razak, kerana amat prihatin terhadap hasrat wargakerja TNB serta berkeyakinan penuh terhadap kebolehan kepimpinan dalaman untuk menerajui TNB.


Sekian, Salam 1Malaysia.





No comments:

Post a Comment