Tuesday, May 17, 2011

Pemimpin Pakatan Rakyat Bersama Kebangkitan Buruh - 22 May 2011, (8.00am) , Kompleks Belia N.Selangor, Section 7, Shah Alam


by Faizah Ariffin on Monday, May 16, 2011 at 6:37pm



Pada 22 Mei 2011 akan diadakan kongres Buruh di kompleks Belia Negeri Selangor, Sek 7 Shah Alam. Tajuk Pemimpin Pakatan Rakyat bersama kebangkitan Buruh diambil atas kesedaran 6 juta lebih rakyat malaysia yang mewakili kaum buruh.Berabad lamanya semenjak kerajaan Barisan Nasional memerintah negara kaum buruh terus terusan ditindas tanpa belas oleh kerajaan yang zalim tanpa ehsan.

Kaum buruh harus bangkit dan berikan mesej jelas kepada kerajaan kerana apa yang berlaku didalam negara tidak boleh di tanggung lagi.Pada kongres tersebut kita akan membuat satu resolusi bagi mangangkat martabat buruh dan seterusnya menggesa kerajaan melaksanakan gaji minima yang kita laungkan selama ini yang tidak pernah di aplikasikan oleh kerajaan. Jika kerajaan enggan mendengar suara kita marilah kita bersama sebulat suara menafikan kerajaan yang zalim ini.

Kita gegarkan Kompleks Belia ini agar suara kita sampai ke telinga kerajaan yang pekak dan tuli selama ini.Suara rakyat suara keramat,suara buruh suara keramat.

No comments:

Post a Comment